Tanuki-Manga

Tanuki.pl

Wyszukiwarka recenzji

Dango

Karneval

Tom 23
Wydawca: Waneko (www)
Rok wydania: 2019
ISBN: 978-83-8096-713-7
Liczba stron: 164
Okładka
Dodaj do: Wykop Wykop.pl

Recenzja

Po lekturze tomu dwudziestego trzeciego wypadałoby dodać do mangi wyróżnik „postapokalipsa”, ale po kolei… CYRK nadal nie może zlokalizować Naia, który przebywa w kryjówce Karoku (tego złego), co bardzo frustruje Garekiego. Chłopak jest przekonany, że góra coś ukrywa, i dlatego postanawia włamać się do komputera Akariego. Niestety, zostaje przyłapany na gorącym uczynku, ale ku jego zaskoczeniu Akari składa mu pewną propozycję – użyje wszystkich swoich wpływów, by pomóc Garekiemu dostać się do tajnego archiwum Wieży Badań. Okazuje się, że nawet Akari nie zna całej prawdy, ale jest gotów zaryzykować swoją pozycję i zapewne życie, by ją odkryć. Tymczasem załogi statków Pierwszego i Drugiego ruszają na misję poszukiwawczą…

Tomik do najcieńszych nie należy, ale po lekturze odniosłam przykre wrażenie, że przynajmniej jedna druga to, kolokwialnie mówiąc, lanie wody. Tak naprawdę najciekawsza i najbardziej wartościowa informacyjnie część tomu to kilka ostatnich stron, na których Keshiki tłumaczy, czym jest tytułowy Karneval. Tak, drodzy czytelnicy, barwny świat alternatywny okazuje się Ziemią po zaplanowanej katastrofie. W sumie niespecjalnie mnie to dziwi, acz informacja, że rzeczony świat zmierza ku następnej tragedii, trochę mnie zaskoczyła. Jeszcze okaże się, że to Kafuka ma rację, a CYRK jest złą organizacją ukrywającą prawdę przed nieświadomym ludem. Inna sprawa, że całe to pseudonaukowe wyjaśnienie wydaje się okropnie naciągane i pełne dziur, ale już dawno twierdziłam, że pani Mikanagi pogubiła się w fabule. No nic, mam tylko nadzieję, że zbliżamy się do końca.

Tym razem zawiódł mnie nie tylko brak postępów fabularnych, ale i komiks pod obwolutą. Autorka zamiast bohaterów w humorystycznej odsłonie zaprezentowała stadko jakichś słodkich stworzeń z lasu Niji – niby ładne, ale mało satysfakcjonujące. Za to wrażenie robi podobizna Keshikiego na obwolucie, to chyba najdynamiczniejsza z ilustracji i chociaż typa nie lubię, wygląda szalenie efekciarsko. Znacznie mniej mrocznie wypada kolorowa wkładka, na której mangaczka umieściła Yogiego, Garekiego i Naia na psychodelicznie różowym tle – zabrakło tylko jednorożca. Za to nie zabrakło spisów treści i postaci, a także streszczenia dotychczasowych wydarzeń. Nie wypatrzyłam żadnych poważnych problemów z jakością druku czy potknięć w przekładzie. Tomik tradycyjnie kończą bonusowe czteropanelowe historyjki z bohaterami w wersji chibi i posłowie autorki. Od siebie Waneko dorzuciło pokaźny pakiet reklam.

moshi_moshi, 15 grudnia 2019
Recenzja mangi

Tomiki

Tom Tytuł Wydawca Rok
1 Tom 1 Waneko 7.2013
2 Tom 2 Waneko 9.2013
3 Tom 3 Waneko 11.2013
4 Tom 4 Waneko 1.2014
5 Tom 5 Waneko 3.2014
6 Tom 6 Waneko 5.2014
7 Tom 7 Waneko 7.2014
8 Tom 8 Waneko 9.2014
9 Tom 9 Waneko 11.2014
10 Tom 10 Waneko 1.2015
11 Tom 11 Waneko 3.2015
12 Tom 12 Waneko 5.2015
13 Tom 13 Waneko 7.2015
14 Tom 14 Waneko 9.2015
15 Tom 15 Waneko 11.2015
16 Tom 16 Waneko 1.2016
17 Tom 17 Waneko 8.2016
18 Tom 18 Waneko 2.2017
19 Tom 19 Waneko 9.2017
20 Tom 20 Waneko 3.2018
21 Tom 21 Waneko 9.2018
22 Tom 22 Waneko 1.2019
23 Tom 23 Waneko 8.2019
24 Tom 24 Waneko 2.2020
25 Tom 25 Waneko 8.2020
26 Tom 26 Waneko 2.2021
27 Tom 27 Waneko 8.2021
28 Tom 28 Waneko 6.2022