Overlord
Recenzja
Sebasowi ziemia pali się pod stopami. Solution, przedkładając lojalność wobec swojego pana nad podległość służbową, doniosła Ainzowi o ostatnich poczynaniach kamerdynera. Władca ciemności, nauczony porażką, jaką było dopuszczenie do zdrady Shaltear, bez wahania zwołuje spotkanie, na którym ma się zdecydować los Sebasa. Główny zainteresowany wydaje się rozdarty między poczuciem bezwzględnego oddania a wiarą w sprawiedliwość, którą odziedziczył po swoim stwórcy.
Po rozwikłaniu tego wątku fabuła szybko zmierza ku końcowi epizodu w królestwie Re‑Estize. Księżniczka Renner szykuje się do zadania ostatecznego ciosu syndykatowi Ośmiu Palców. W tym celu nawiązuje współpracę ze swoim bratem, młodszym pretendentem do tronu i markizem Raevenem. Manga znacznie szerzej opisuje kulisy ich rokowań, niż to było ukazane w anime. Podobnie więcej miejsca poświęca konfrontacji podopiecznych Ainza z Sześcioma Rękami, zbrojnym ramieniem wspomnianych mafiozów. Jednak kulminacyjny moment tej części historii, czyli walka Błękitnych Róż z Entomą, rozegra się dopiero w następnym tomie.
W jedenastej części Overlorda brakuje kolorowych stron, lecz trudno mi było zweryfikować, czy podobnie wyglądało wydanie japońskie. Mam nadzieję, że zubożenie nie jest celowe, w co trudno by uwierzyć, zważywszy na to, że obwoluta dalej jest ozdobiona lakierowanymi literami i wzorkami. W polskiej wersji próżno też szukać rozdziału 44,5, acz praktyka pokazała, że dodatkowe historyjki w Polsce niekiedy ukazywały się w następnych tomach. Biorąc pod uwagę, że często nie są one ściśle powiązane z fabułą, nie stanowi to poważnego mankamentu.
Warto w tym momencie wspomnieć, że książkowy pierwowzór zakończy się na siedemnastym tomie. Trzeba jednak pamiętać, że autor, poza zawirowaniami z prawem podatkowym, nieco ociąga się w pisaniu – trzynasty tom trafił do japońskich czytelników w kwietniu 2018, a czternasty dopiero pod koniec pierwszego kwartału bieżącego roku. Jeśli więc manga ma wyczerpać fabułę light novel, to pewnie jeszcze sporo wody w Wiśle upłynie, zanim to nastąpi. Oczywiście istnieje możliwość, że japoński wydawca utnie jej łeb w momencie, w którym skończyła się ekranizacja, a do tego punktu już niewiele zostało.
Tomiki
Tom | Tytuł | Wydawca | Rok |
---|---|---|---|
1 | Tom 1 | Studio JG | 5.2018 |
2 | Tom 2 | Studio JG | 7.2018 |
3 | Tom 3 | Studio JG | 9.2018 |
4 | Tom 4 | Studio JG | 12.2018 |
5 | Tom 5 | Studio JG | 1.2019 |
6 | Tom 6 | Studio JG | 3.2019 |
7 | Tom 7 | Studio JG | 5.2019 |
8 | Tom 8 | Studio JG | 7.2019 |
9 | Tom 9 | Studio JG | 11.2019 |
10 | Tom 10 | Studio JG | 1.2020 |
11 | Tom 11 | Studio JG | 3.2020 |
12 | Tom 12 | Studio JG | 12.2020 |
13 | Tom 13 | Studio JG | 4.2021 |
14 | Tom 14 | Studio JG | 7.2021 |
15 | Tom 15 | Studio JG | 9.2022 |
16 | Tom 16 | Studio JG | 5.2024 |